Business to Business (B2B) e-mail marketing is het bereiken van bedrijven via e-mail met als doel om in contact te komen en uiteindelijk een deal te kunnen sluiten. Specifieker nog willen we met de decision maker(s) van het bedrijf onder de aandacht komen.
Apollo Digital beschikt over professionele software om:
Zo is het mogelijk om honderden mensen te bereiken op grote schaal. Dit is niet hetzelfde als met hagel schieten want elke geselecteerde lead past binnen het persona van jouw bedrijf.
Lees hieronder meer over de werkwijze.
De eerste stap is definiëren wie we eigenlijk willen bereiken. We gaan eerst in gesprek om het marketing persona van jouw bedrijf te inventariseren. Kortom: wat is jouw ideale klant? Lees meer over persona’s in het blog artikel Customer Journey.
Zodra bekend is wie we persoonlijk willen e-mailen maken we de selectie van deze contacten in de software. Deze software is gekoppeld aan LinkedIn en haalt alleen publieke gegevens naar boven. Zo is deze manier van marketing legaal.
Nu de leads geëxporteerd zijn hebben we verschillende lijsten met waardevolle contacten die we gaan benaderen. Wanneer nodig schonen we deze lijst op of verrijken de data en importeren deze in het marketing automation systeem. Eventueel een eigen systeem of Apollo Marketing Automation via ons.
We sturen niet zomaar een e-mailtje met de hoop dat iemand terug antwoord. Nee, we maken gebruik van het AIDA model om een zo goed mogelijke en relevantie e-mail op te stellen. Van deze e-mail maken we ook variaties en met verschillende onderwerp regels. Zo kunnen we testen wat het beste werkt.
Nu de lijsten met contacten en de e-mail met variaties klaar staan kunnen we de marketing automation inrichten. Marketing automation zorgt ervoor dat we op voorhand regels kunnen instellen wanneer wat gemaild moet worden. Bijvoorbeeld als er een X aantal mensen de e-mail niet opent kunnen we deze automatisch 1 week later opnieuw e-mailen met een andere onderwerp regel.
Alles staat klaar. De marketing automation is ingericht met de verschillende e-mail varianten en de contacten staan in het systeem. Nu is het alleen een kwestie, na controle, van een druk op de knop. Dankzij deze werkwijze kunnen deze heel veel relevante contacten benaderd worden zonder dat we bericht voor bericht moeten versturen. Het werk hierna bestaat alleen nog uit het verbeteren van de boodschap en de call to action.
Zoals eerder genoemd wordt er gebruik gemaakt van marketing automation software. Dit is vereist omdat we anders het versturen van de e-mails niet kunnen automatiseren. Zo ook de opvolging niet:
Wanneer je niet over een eigen marketing automation systeem beschikt bieden we Apollo Marketing Automation aan. Andere voorbeelden van marketing automation systemen zijn:
Meer weten over marketing automation en B2B e-mail marketing? Neem gerust contact op om een afspraak te plannen.
Apollo Digital ondersteunt ondernemingen met hun marketing.
Van strategie tot uitvoering.
Vuurbakenstraat 1 – 4527 BM Aardenburg – Nederland
launch@apollodigital.nl
+31 (0)117 – 23 48 88